Szukając inspiracji moje myśli podążyły w stronę jednej z Rad Pedagogicznych, gdzie czytaliśmy rekomendacje do dalszej pracy po egzaminie ósmoklasisty z języka polskiego...
Ćwiczyć dłuższe wypowiedzi pisemne... No dobrze, ale jak to zrobić na biologii, chemii, czy fizyce? To są przedmioty ścisłe, nastawione na doświadczenie i eksperyment, a nie polonistyczne rozprawki, czy opowiadania....
Wtedy pojawiała się tam myśl!
W związku z tym, że uczę przedmiotów ścisłych wykorzystując elementy języka angielskiego pomyślałam, że mogę i ten język wpleść do mojego pomysłu!
Pozostało przygotować materiały dla uczniów i zapoznać ich z tą ideą!
Ale do brzegu :)
Stwierdziłam, iż uczniowie mogą pisać listy-podziękowania, są one o tyle uniwersalne, że mogę to zadań klasom ogólnym i klasom dwujęzycznym!
I tak:
- na fizyce pisaliśmy podziękowania do zasłużonych fizyków
- na biologii dziękowaliśmy wybranym narządom za pełnione przez nich funkcję,
- na chemii dziękowaliśmy pierwiastkom.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz