Ja doświadczenie to zrobiłam z moimi uczniami w wielkim akwarium. Przeniesieni doświadczenia do skali makro uwolniło w nich ich pomysłowość i kreatywność. Padały pytania: A proszę Pani jakby dać coś innego zamiast wody, albo coś innego zamiast pieprzu, a zamieńmy, a dodajmy....
Na moją relację nie musieli długo czekać! Zaproponowałam: A może każdy z Was przyniesie to co chciałby sprawdzić i zrobimy to na następnej lekcji?
No i tak na kolejnej lekcji oddaliśmy się eksperymentowaniu, każdy z dzieciaków zapragnął sprawdzić swój wariant doświadczenia i pokazać go klasie. W związku z tym zamiast wody używaliśmy też innych substancji m.in. oleju, mleka, świeżo wyciskanego soku jabłkowego. Bawiliśmy się również detergentami, a zamiast pieprzu używaliśmy innych przypraw.
Wszystko miało znaczenie i rodzaj substancji, i stopień rozdrobnienia przyprawy, i "moc" detergentu!
Polecam i Wam pobawić się tym doświadczeniem, aby wyzwolić w dzieciakach ciekawość poznawczą
i zachęcić do dalszej wędrówki po fizycznych zagadnieniach.
Poniżej znajdziecie kartę pracy do tego doświadczenia! Częstujcie się!
Miło mi będzie również jak pozostawicie komentarz, zaobserwujecie bloga i stronę na Facebooku, będzie to ogromna motywacja do dalszej pracy!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz